Вас може зацікавити

Що іще цікавого

Гасло Nike найдорожчого спортивного бренду в світі зі слів злочинця

Гасло Nike найдорожчого спортивного бренду в світі зі слів злочинця

Бренд Nike знають навіть люди, які самі по собі досить далекі від спортивного світу.

Гасло Just do it розрекламоване так, що його впізнаваність, згідно зі статистикою маркетологів, досягає 90%, а це один з максимальних показників в світі.

Також Nike – це ще й дуже «дорогий» бренд, адже його капіталізація є найбільшою серед аналогічних виробників згідно Промислового індексу Доу Джонса. Ця ж інформація регулярно (з 2013 року) з’являється в аналітиці журналу Forbes, де Nike незмінно знаходиться в списку компаній-лідерів.

Знаменитий слоган і злочини

Nike свого часу, ще в 80-х роках минулого століття, активно конкурував з іншою спортивною компанією: Reebok. Битва була «не на життя, а на смерть», але багато в чому завдяки слогану вийшло «перетягнути» увагу потенційних покупців. Гучний слоган Just Do It, який перекладається з англійської мови як «Просто зроби це» або «Просто дій» став візитівкою бренду. Він асоціюється з активністю, цілеспрямованістю, упевненістю в собі і іншими важливими для спорту якостями.

Однак не кожен знає, звідки взялася фраза. Далеко не всі чули історію про людину, яка була визнана винною в крадіжці і вбивствах. Найвідоміший в світі слоган закріпився за заснованою в 1964 році компанією з виробництва спортивного одягу і взуття, але «йде» він від злочинця.

Гасло Nike найдорожчого спортивного бренду в світі зі слів злочинця

Не завжди Nike був лідером

Бренд спочатку створювався як виробник для професійних спортсменів. Ніша залишалася вузькою, але дозволяла досить активно представляти товари до вісімдесятих років. Максимальний прибуток компанії досягав понад 867 мільйонів доларів, це результат 1983 року.

Але потім все змінилося. Мода на активний спосіб життя дещо спала, що негативним чином вплинуло на виробника і його товари. Збитки досягали майже тридцяти відсотків від початкової суми, а лідер змінився, їм стала конкуруюча корпорація Reebok. Вона придбала популярність за рахунок того, що виробляла одяг і взуття під заняття аеробікою, які стали дуже модними якраз в той період часу.

Вихід з кризи

Компанія потребувала термінової реанімації. Здавалося, що з кризи немає виходу. Однак саме тоді з’явилася та сама «американська мрія», про яку знято безліч фільмів. У 1988 році копірайтери та креативні менеджери Nike мучилися з рекламною кампанією, а потім погляд одного з них впав на коротку фразу “Just do it”, і з нею народилося понад 15 варіантів за кілька годин.

Звідки взявся слоган

Автором офіційно вважається Ден Уиден, але пізніше креативний представник Nike зізнався, що джерелом його креативу стала історія Гілмора – грабіжника і вбивці, якого за жахливі діяння засудили до розстрілу. Він вбив співробітника автозаправки, якого ж і пограбував, а потім іншого – в мотелі, коли його спіймали, він вибрав своїм покаранням смертну кару. На той момент, подібна міра не проводилася у виконання в штаті Юта вже багато років, але Гілмор, визнаний виним і впевнений в тому, що повинен понести покарання за вчинене зло, буквально наказав судовим органам: «Просто зробіть це». В оригіналі фраза звучала як «Let’s do it».

А трансформований варіант став знаменитим гаслом бренду Nike.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Читайте x