Вас може зацікавити

Що іще цікавого

Поради психологів, як підготувати дитину до школи Ч.1

Поради психологів, як підготувати дитину до школи Ч.1

Підготовка дитини до школи – це важливе завдання батьків. Десь за рік, а то й два, починається хвилювання з приводу: що повинен знати першокласник, як підготувати своє чадо до школи вдома чи віддати на курси.

Підготовка до школи – це не тільки канцелярське приладдя, рюкзак та одяг купити.

Підготовка до школи – це психологічна, фізична та інтелектуальна зрілість дитини, яка яскраво показує батькам про готовність до нових умов у стінах школи.

Психологічна готовність до школи – це системна характеристика психічного розвитку дитини старшого дошкільного віку, яка включає сформованість здібностей і властивостей, що забезпечують можливість виконання ним навчальної діяльності, а також прийняття соціальної позиції школяра. Це рівень психологічного розвитку дитини (6-7 років), необхідний та достатній для освоєння шкільної навчальної програми в умовах навчання у колективі однолітків. (З Вікіпедії)

Якщо інтелектуально і фізично дошкільника можуть підготувати заклади, що спеціалізуються, то ось психологічна зрілість перед школою – завдання саме для батьків. Що ж має вміти дошкільник, щоби піти до школи з чистим серцем? А також відповімо на запитання: чи варто віддавати малюка на курси. Це перша частина статті. У другій частині будуть приклади завдань та ігор, щоб підготувати старшого дошкільника до школи (скоро буде).

Чи потрібна реальна підготовка для дитини перед вступом до школи

Батьки всіх дошкільнят у старших групах поділяються на групи:

1.ті, хто вважають, що заняття повинні проводити строго фахівці,
2.і ті, хто вважає саме домашнє навчання основним і найкращим для своєї дитини.

Обидві сторони мають рацію, і потрібно вашій дитині підготовчий клас чи ні – вирішувати лише вам. Це залежить від часу, який можете приділити заняттям, кількості зусиль, які готові витратити на підготовку, від знань, що вчити, чого готувати і як це робити. І добре, якщо зі знайомих є вчителі, які можуть направити у цьому питанні.

Хоча психологи стверджують, що важливим у процесі підготовки якраз є не так знання математики або вміння писати і читати, скільки психологічна зрілість, особистісна і вольова готовність до активного щоденного пізнавального процесу.

Підходити до вибору підготовчих курсів варто з усією серйозністю, бо кожна школа складає свої плани, використовує свої методики, які не завжди можуть підходити всім дітям однаково. Обов’язково після першого-другого заняття поцікавтеся у дитини – що подобається, а що ні, цікаво чи ні. Так ви зможете сформувати думку щодо способів викладання. І вирішити, чи варто чи не варто продовжувати заняття.

Поради психологів, як підготувати дитину до школи Ч.1
3 ознаки готовності дитини до школи

3 кити підготовки до школи

Вважається, що процес підготовки складається з трьох частин: психологічної готовності, фізичного розвитку та інтелектуальної зрілості.

Інтелектуальна зрілість

Почнемо з готовності розуміти слова вчителя, особливостей мислення та пам’яті. Розумова готовність – це правильно мислити, розмірковувати, аналізувати інформацію та бачити головне. Все інше в школі навчать. Це достатній словниковий запас, кругозір та знання про навколишній світ. Якщо дитина балакуча, ставить багато запитань і вчитися чогось нового з бажанням — вона готова до навчання.

Буде корисно прочитати: Як привчити дитину до читання

Фізична готовність

Включає захопленість спортом та активним способом життя, коли дитина бігає та стрибає на майданчику, рветься ходити на секції: танці, гімнастика, боротьба та інше. Коли може подолати бажання активізуватися і сидить на уроці, тобто може подолати свою гіперактивність.

Психологічна зрілість

Це найважливіший компонент готовності до шкільних буднів. Це вміння керувати своєю увагою та емоціями. Якщо дитина готова адаптуватися до нових правил, не боїться бути самостійною, значить вона готова до школи.

Як психологічно підготувати дитину до школи

  • Вчіть дитину вдома керувати емоціями та мислити позитивно, справлятися з труднощами.


Вміння контролювати свої емоції, наприклад гнів, агресію чи образу, убережуть дитину від необдуманих вчинків чи слів, від витрачених нервів та сліз.

Слід постійно пояснювати дитині, що проблем буває багато і в школі та за її межами. Але, якщо мислити позитивно, то буде простіше подивитись на ситуацію з іншого боку і знайти правильний вихід.

Підійдіть до питання усвідомлено: моделюйте різні життєві ситуації та допомагайте дитині разом розібратися, як варто чинити в тому чи іншому випадку.

  • Тренуйте увагу в домашніх умовах та розвивайте вміння концентруватися.

Вчіть дитину завжди доводити розпочату справу до кінця. Давайте завдання, які можна виконати протягом півгодини. Вибирайте не лише улюблені справи, а й ті, де дитина може чинити опір. Якщо вдалося зосередитись на поставленому завданні хоча б на 20 хвилин і довести справу до результату, ви впоралися.

  • Виховуйте відповідальність та розвивайте силу волі.

Вчіть мріяти, ставити цілі та домагатися їх, незважаючи на труднощі. Спочатку допомагайте зовнішніми стимулами, але поясніть, що найсильніша мотивація – його власна.

Доручайте дитині дорослі завдання. Нехай у нього буде свій перелік закріплених справ по дому: полити квіти або витерти пил, вигуляти чи погодувати домашнього вихованця.

Що дитина повинна знати та вміти в 1 класі

Рівень знань має бути:

  • Розвиток кругозору для свого віку: знати пори року, місяці, числа, професії, первинне знайомство з правилами дорожнього руху, правилами спортивних ігор та інше (найкращими способами розширити обрій знань дитини є бесіди з ним «про життя», читання книг та їх обговорення).
  • Знання букв і цифр, геометричних фігур і кольорів, понять право/ліво, великий/маленький, широкий/вузький і т.д.
  • Обов’язковий розвиток дрібної моторики, тобто заняття на розвиток спритності кистей та пальчиків. Це необхідно для розвитку вміння писати та розвитку мови (обидва ці центру «зчеплені» у структурі дитячого мозку). Тобто необхідно більше малювати, ліпити, працювати з конструктором, вміти маніпулювати з дрібними предметами типу намистинок, монеток, сірників, зубочисток, з них можна викладати картини та аплікації, нанизувати їх у намисто — все це розвиває також увагу і посидючість.
  • Тренування пам’яті — тобто заучування віршиків та пісень (така звичка послужить добру службу в школі).
  • Тренування вміння аналізувати, класифікувати – тобто просити дитину структурувати історію, виявити, що трапилося спочатку, що потім (причинно-наслідкові зв’язки), вміти зібрати з частин картинки ціле, розкласти предмети за якоюсь ознакою.

Інші навички, які визначають готовність дитини до школи

  • важливо вміти спілкуватися, розуміти і головне застосовувати у повсякденному житті моральні норми, прийняті в суспільстві;
  • не боятися комунікувати з дорослими та однолітками, вміти знаходити спільну мову з оточуючими, домовлятися;
  • вміти відстоювати свою позицію та не проявляти агресії;
  • розуміти сенс дисципліни, вміти підкорятися встановленим правилам у школі: тобто сидіти на уроці певний час, керуватися вказівками вчителя, коли можна їсти, чи слід йти на фізкультуру до спортивної зали;
  • мати величезне бажання вчитися і дізнаватися про щось нове;
  • вміти цілеспрямовано і за своєю ініціативою працювати над завданням, організовувати, планувати свої дії та відповідати за їх наслідки (наприклад, самостійно збирати свій портфель та стежити за виконанням домашніх завдань: якщо ви з першого класу візьмете це на свої батьківські плечі, то з ймовірністю 70% цей обов’язок залишиться на них до випускного балу)

Дрібних деталей у підготовці насправді дуже багато. І визначити, чи варто віддавати малюка в 1 клас у 6 років чи ні може усвідомлений батько чи мати. Звертайте увагу, що відчуває дитина, чи вона відкрита з вами чи закривається у важкій ситуації, як відбувається звикання до нових умов: наприклад, якщо почали ходити на нову секцію, як знайомитися з однолітками.

Будьте усвідомлені зі своїми дітьми.

Похожие записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Читайте x